Spodaj so po fazah postopka vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja našteta orodja, ki jih svetovalci uporabljajo pri svojem delu. Predstavljena so tako orodja, ki smo jih razvili na Andragoškem centru Slovenije, kot nekatera druga orodja, za katera smo presodili, da so svetovalcem pri njihovem delu lahko v pomoč.
Namen in cilji uporabe: Izobraževalni filmi so preizkušena praktična orodja za začetno animiranje in procesno motiviranje udeležencev izobraževanja iz različnih ranljivih skupin. Zapleteni, veseli, žalostni in težki življenjski dogodki, ki jih pripovedovalci odprto podelijo z gledalcem, povzročijo, da se ti z njimi poistovetijo, učenje kot ključno dejanje glavnega junaka v izobraževalnem filmu pa jih napelje k misli: »Tudi sam to zmorem, nekaj moram ukreniti.« Čustveno nabite osebne zgodbe zato zlahka učeče se osebe napeljejo k odločitvam, da bodo ukrepali.
V filmu ob uspešni osebni zgodbi uporabnik video učnega gradiva sledi možnosti razvoja temeljne zmožnosti sporazumevanje v maternem jeziku in spoznava, kako ravnati, ko odlično obvladanje maternega jezika ni samoumevno.
Vir: Andragoški center Slovenije, projekt ESS Razvoj pismenosti ter ugotavljanje in priznavanje neformalno pridobljenega znanja od 2011 do 2014.