Orodja po fazah postopka vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja

Spodaj so po fazah postopka vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja našteta orodja, ki jih svetovalci uporabljajo pri svojem delu. Predstavljena so tako orodja, ki smo jih razvili na Andragoškem centru Slovenije, kot nekatera druga orodja, za katera smo presodili, da so svetovalcem pri njihovem delu lahko v pomoč.

image/svg+xml

    Namen in cilji uporabe: Ugotavljanje, koliko svetovanec pozna določena vedenja in opravila v zvezi z rabo informacijsko komunikacijske tehnologije. Poznavanje se ugotavlja na petih področjih: obdelava informacij, komunikacija, ustvarjanje vsebin, varnost in reševanje problemov. Vprašalnik je po zahtevnosti razdeljen na tri ravni: osnovni uporabnik, samostojni uporabnik in usposobljeni uporabnik. Ugotavlja se lahko poznavanje in rabo digitalne kompetence le na eni ravni zahtevnosti, omogočeni pa so tudi prehodi na naslednje ravni poznavanja.

    Tip: samoocenjevalni in ocenjevalni vprašalnik v elektronski ali papirni obliki.

    Koraki za izvedbo:
    •    Predstavitev samoocenjevalnega vprašalnika s strani svetovalca ter načina njegovega izpolnjevanja.
    •    Svetovanec izpolnjuje vprašalnik individualno, a je priporočljivo, da je svetovalec prisoten za morebitno pomoč in razjasnitev vprašanj, dvomov.
    •    Svetovalec analizira svetovančeve odgovore in pripravi povratne informacije oziroma mnenje.
    •    Rezultate in povratno informacijo predstavi svetovancu.
    •    Pridobljeni rezultati so podlaga za dogovor s svetovancem za nadaljnji razvoj kompetence digitalna pismenost ali njeno formalno potrditev.

    Rezultat:
    •    Svetovanci na podlagi rešenega vprašalnika dobijo povratno informacijo o njihovih močnih in šibkih področjih razvitosti digitalne kompetence.
    •    Pridobljeni rezultati omogočajo ugotavljanje potreb po usposabljanjih in načrtovanje izobraževanja svetovancev ali formalno potrditev digitalne kompetence.
    •    Čas izpolnjevanja vprašalnika za posamezno raven: 15 – 30 minut.

    Vir: E-vprašalnik za vrednotenje digitalne kompetence, Andragoški center Slvenije, 2020

    Dostop (z geslom): Ker je vprašalnik podpora svetovalnemu procesu, priporočamo, da ga svetovanec izpolnjuje v času svetovalne obravnave, geslo dobi pri svetovalcu.

    Pripomoček za pripravo mnenja in povratne informacije v postopku vrednotenja digitalne kompetence


Na vrh strani
Andragoški center Republike Slovenije
Ulica Ambrožiča Novljana 5, Ljubljana, Slovenija

T: 01 5842 560
F: 01 5842 550
info@acs.si
www.acs.si