Spodaj so po fazah postopka vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja našteta orodja, ki jih svetovalci uporabljajo pri svojem delu. Predstavljena so tako orodja, ki smo jih razvili na Andragoškem centru Slovenije, kot nekatera druga orodja, za katera smo presodili, da so svetovalcem pri njihovem delu lahko v pomoč.
Namen in cilji uporabe:
Ugotavljanje razvitosti kompetence učenje učenja in prepoznavanje področja, kjer ima svetovanec možnost narediti korak naprej, kar zadeva jasnost izobraževalnih ciljev in poti do njih.
V sodelovanju s svetovalcem bo lahko ozaveščal, na kateri točki obvladovanja kompetence je, hkrati pa bo vprašalnik omogočal tudi merjenje napredka.
Tip: samoocenjavalni vprašalnik v elektronski in v pisni obliki
Koraki za izvedbo:
• Predstavitev samoocenjevalnega vprašalnika s strani svetovalca ter načina njegovega izpolnjevanja.
• Svetovanec izpolnjuje vprašalnik individualno, a je priporočljivo, da je svetovalec prisoten za morebitno pomoč in razjasnitev vprašanj, dvomov.
• Svetovalec analizira svetovančeve odgovore in pripravi povratne informacije oziroma mnenje.
• Rezultate in povratno informacijo predstavi svetovancu.
• Pridobljeni rezultati so podlaga za dogovor s svetovancem za nadaljnji razvoj kompetence učenje učenja.
Rezultat:
• Svetovanci na podlagi rešenega vprašalnika dobijo povratno informacijo o njihovih močnih in šibkih področjih učenja.
• Pridobljeni rezultati omogočajo ugotavljanje potreb po usposabljanjih in načrtovanje izobraževanja svetovancev ter podporo pri načrtovanju in doseganju njihovih izobraževalnih ciljev.
• Čas izpolnjevanja: 15 – 30 minut.
Avtorji: Tatjana Ažman, Gregor Jenko, Tea Sulič
Dostop (z geslom): Ker je vprašalnik podpora svetovalnemu procesu, priporočamo, da ga svetovanec izpolnjuje v času svetovalne obravnave, geslo dobi pri svetovalcu.
Priročnik za uporabo vprašalnika